Eerste dagen roadtrip NZ

5 februari 2015 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Het is alweer even geleden dat we iets van ons hebben laten horen, maar we hebben meer dan genoeg meegemaakt mijn zijn drie. Het vorige verslag eindigde met het ophalen van Suzanne van het vliegveld in Auckland. Daarna zijn we in het busje gestapt en naar onze overnachtingsplaats in Auckland gereden bij Alianor en Ricorda. Zij bleken in een prachtig huis te wonen met een geweldig uitzicht over het centrum van Auckland. 's Avonds in het centrum Ramen gegeten tussen alleen maar Japanners (altijd een goed teken als zij naar een Japans restaurant gaan). De volgende dag opnieuw het busje gepakt naar het centrum voor een leuke rondwandeling, waarna we 's avonds aan het strand van Mission Bay iets gegeten hebben.

Maandag 2 februari begon onze roadtrip dan echt. Ons doel: Hot water Beach (oa op aanraden van Esther). We hadden wat moeite om Auckland uit te komen, maar na de laatste buitenwijken achter ons gelaten te hebben begon de tocht echt. Via mooie kustweggetjes zijn we uiteindelijk in Coromandel beland. Nog niet helemaal bij Hot water beach, maar wel tijd voor een nachtstop. Deze vonden we bij een prachtige camping aan het water, waar we natuurlijk direct de zee indoken voor een verkoelende duik. 's Avonds naar de prachtige zonsondergang gekeken en daarna naar bed, waar de slaap niet lang op zich liet wachten.

Camping aan het strand in Coromandel

De volgende dag was wederom het doel Hot Water Beach. Het bijzondere aan dit strand is dat daar een lavastroom onder door loopt die het water tot hoge temperaturen verwarmt, het enige dat je nodig heb is een schep en doorzettingsvermogen.

Digging a spa at Hot Water Beach

Na een paar uur op het strand gespeeld te hebben, zijn we na een fishburger met chips in de strandtent zijn we weer op pad gegaan. Uiteindelijk zijn we in Te Aroha op een camping beland een half uurtje rijden van Hobiton af.

Woensdag zijn we naar Hobiton gereden. Geweldig om de welbekende plaatjes uit de film in het echt te zien en om daar tussendoor te lopen. De set is met heel veel aandacht voor details tot een permanente attractie gemaakt, waar de gids je met heel veel enthousiasme door heen leidt.

Openingsshot The Hobbit: An unexpected journey

Na het bezoek aan Hobiton doorgereden naar het vulkanisch gebied rond Roturua. In de Lonely Planet gelezen over Wiakite valley waar een thermal pool is met een camping erbij. Er is daar een kokend water rivier van waaruit de verschillende baden gevoed worden. Het water moet eerst gekoeld worden, wat ze doen via een plateau systeem waar het water over verschillende plateaus geleid wordt. Na heerlijk gebaderd te hebben, in de regen eten gemaakt en in de camper opgegeten, zijn we het eerste deel van The Hobbit gaan kijken, waar we natuurlijk veel herkende.

Donderdag hebben we de wandelschoenen aangetrokken en zijn we naar Waimangu Volcanic Valley geweest. Een prachtige wandeling door een gebied dat volledig gevormd is door een vulkaan uitbarsting 128 jaar geleden. Stoom komt op verschillende plaatsen uit de grond, samen met waterbronnen waar je echt geen pootje in wil baden, niet alleen omdat het 55 graden warm is, maar ook vanwege de hoge zuurgraad. De wandeling was werkelijk prachtige met mooie vergezichten, halverwege een boottochtje, waarna we terug zijn gelopen naar het busje. Na nog een paar uur rijden in het volgende vulkaangebied aangekomen in Turangi. Benieuwd wat de volgende dag ons gaat brengen!